Szkolenie Operatorów Parków Linowych

Szkolenie Operatorów Parków Linowych

20 oraz 21 czerwca 2015 roku przeprowadziliśmy kolejne certyfikowane szkolenie dla Operatorów Parków Linowych

Działaliśmy na zlecenie „Parków Linowych Roztocza (PLR)”, pracując z ośmiorgiem trenerów/instruktorów zatrudnionych lub przysposabiających się do pracy w dwóch parkach PLR zlokalizowanych w Krasnobrodzie oraz Zamościu (woj. lubelskie).

Park PLR w Krasnobrodzie znajduje się w sercu Roztocza, w bardzo malowniczym miejscu nieopodal świetnie przygotowanego do ruchu turystycznego zalewu, piaszczystych plaż, tras rowerowo-biegowych. Żądnym przygód oferuje trzy trasy: łatwą (15 mostów), trudną (21 mostów) oraz zjazdową (składającą się z 260 m tyrolek). Budowę parku sześć lat temu współrealizowała firma CrossLine.

Park PLR w Zamościu mieści się w urokliwym parku w centrum miasta, nieopodal miejskiego ZOO oraz Starego Miasta – dla małych i dużych przygotowano tu na razie dwie trasy: łatwą (18 mostów) oraz średnią (21 mostów) budowa trzeciej – wysokiej trasy trudnej XXL planowana jest na przyszły rok. Park ten kompleksowo wyposażony w indywidualny sprzęt alpinistyczny firmy Petzl, zapewniający najwyższy poziom bezpieczeństwa.

kursy obsługi parków linowych

Czas szkolenia:

Sobota 20 czerwca 2015 r. 8.00 – 21.00;

Niedziela 21 czerwca 2015 r. 9.00 – 19.00.

 

Uczestnicy szkolenia:

Agnieszka, Justyna, Mateusz, Łukasz, Dawid, Krzysiek, Kamil, Piotr (pracownicy PLR o rożnym stopniu doświadczenia zawodowego oraz znajomości technik alpinistycznych wymaganych do pracy na stanowisku Operatora Parku Linowego).

 

Główne cele szkoleniowe:

  • unifikacja wiedzy oraz umiejętności w zakresie obsługi klientów;
  • unifikacja wiedzy oraz umiejętności w zakresie obsługi instalacji parkowych oraz urządzeń zabezpieczających, wiązania węzłów;
  • nauka technik sprawnego przemieszczania się na linie z uwzględnieniem instalacji awaryjnych/ technicznych parków;
  • nauka podstawowych technik autoratowniczych oraz ratowniczych z uwzględnieniem miejsc newralgicznych w parkach oraz ich instalacji awaryjnych/ technicznych;
  • kompleksowe szkolenie stanowiskowe w zakresie udzielania pierwszej pomocy, dysponowania służb ratowniczych oraz zasad współdziałania z nimi w następstwie zagrożeń;
  • interdyscyplinarne ćwiczenia odpowiedzi „obsługi parków” na sytuacje awaryjne.

 

Cele pośrednie szkoleniowe:

  • ćwiczenie komunikacji z klientami (w tym ćwiczenie prawidłowego przeszkalania klientów w zakresie zasad bezpiecznego poruszania się po parku);
  • identyfikacja zagrożeń i umiejętność lepszej odpowiedzi na nie;
  • nabycie umiejętności psychologicznego wsparcia klienta w sytuacjach trudnych;
  • dopracowanie procedur bezpieczeństwa parku, w tym ewakuacji natychmiastowej (np. w następstwie wyładowań atmosferycznych, nawalnego deszczu, itp.);
  • utrwalenie zasad zawartych w regulaminach parków linowych i wynikających z nich zależności;
  • omówienie parametrów technicznych sprzętu alpinistycznego będącego na wyposażeniu parków, w tym osobistego wyposażenia instruktorów oraz zestawów ratunkowych;
  • dokonanie audytu bezpieczeństwa w celu wskazania nieprawidłowości do poprawienia i /lub dalszego zweryfikowania.

Zajęcia przeprowadzone zostały zgodnie z autorskim programem szkoleniowym CrossLine  i w oparciu o bazę dydaktyczną naszej firmy.

 

Wspomniane parki linowe stawiają na profesjonalizm, prewencję oraz szeroko rozumiane bezpieczeństwo. Przeprowadzone szkolenie na pewno przełoży się na sprawność i większy profesjonalizm Personelu w bieżącej obsłudze klientów indywidualnych jak i zbiorowych, który sprawdzi się także w sytuacjach awaryjnych. Dodatkowo zunifikuje działania oraz sposoby ich prowadzania.

2 4 5 6 szkolenie operatorów parków linowych 3 40 41 pierwsza pomoc 43

 

Na koniec, w ramach egzaminu praktycznego, zaprosiliśmy do parku grupę dzieciaków z Charkowa (Ukraina), spędzających w Polsce początek lata. Była to świetna okazja, by sprawdzić wszystkie przećwiczone wcześniej elementy, włącznie z sytuacjami, gdy szwankuje komunikacja językowa.

szkolenia dla dzieci

Mali goście parku z wielką radością przemierzali go za darmo, co nie jest niczym niezwykłym, bo Parki Linowe Roztocza współpracują non-profit z lokalnymi podmiotami (takimi m.in. jak Krasnobrodzki Dom Kultury), wspierając bardziej ubogie rodziny oraz inicjatywy na rzecz społeczności lokalnej.

 

Świadectwo Operatora Parków Linowych odebrało 7 osób;

Liczba instruktorów CrossLine, prowadzących szkolenie: 2 + 1;

Koordynator szkolenia: Tomasz Lipski.

 

Panie i Panowie, dobra robota! Teraz pozostaje tylko powtarzać zdobytą wiedzę (wracajcie często do przekazanych Wam materiałów szkoleniowych, przekuwając je w ćwiczenia praktyczne) i ciągle udoskonalajcie siebie! Przez kilka sezonów prowadziliśmy kompleksowo największy na Mazowszu (a w owym czasie również największy w Polsce) Park Linowy w Józefowie  i wiemy ile wysiłku i odpowiedzialności na Was spoczywa.

Dziękujemy za tak intensywne i pełne merytorycznej współpracy szkolenie i życzymy powodzenia!.

 

roztoczańskie parki linowe

Kontakt do parków:

strona www

facebook

– informacja i rezerwacja telefoniczna +48 607 944 472

8 Comments
  1. nie jest taka wcale zachmurzona 🙂 a szkolenie bardzo ciekawie zilustrowane i opisane

  2. Kilka słów odnośnie szkolenia, w którym uczestniczyłam w weekend. Jak dla mnie super! Instruktorzy podchodzą do tego z pełnym profesjonalizmem, dzielą się z nami swoją wiedzą w sposób bardzo jasny i zrozumiały. Cierpliwie odpowiadają na każde pytanie, chcąc abyśmy wynieśli ze szkolenia maksimum wiedzy, którą później wykorzystujemy podczas zajęć praktycznych w parku. Osobiście uważam, że każdy, kto przygotowuje się do pracy w parku linowym powinien przejść tego typu szkolenie. Poruszanych było wiele ważnych kwestii dotyczących bezpieczeństwa: zarówno naszego jako instruktorów, jak i naszych klientów. Do tego techniki ewakuacyjne i pierwsza pomoc, która również była bardzo istotnym i przydatnym punktem szkolenia. Całe szkolenie było ciekawe i przebiegało w miłej atmosferze. Dziękuję za możliwość uczestniczenia w nim i polecam CrossLine! 🙂

  3. pracuje jako operator w parku, też chce się czegoś douczyć z pierwszej pomocy lekarskiej, dawajcie cynę z wyprzedzeniem na facebook jak coś będziecie robić, lub zróbcie szkolenie otwarte dla chętnych

  4. Dodaj AGA ze szkolenie konczylo sie grilem i kto sie sprawnie uwijal dostawal kiełbaske ;] ,po calym dniu dosc motywujace to było he

  5. Faktycznie, temat grilla został jakoś przemilczany :), dziękujemy Wam za niego i za wspaniałą atmosferę towarzyszącą temu kulinarnemu wydarzeniu :).

  6. Macie rację! Grill na koniec był wspaniałym pomysłem i miłym akcentem na zakończenie pracowitego weekendu 🙂

Napisz odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *